PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA W OKRESIE PANDEMII COVID-19 W OBIEKCIE DOMU TURYSTY „TRAMP”
I. PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2019 r. poz.1239 ze zm.),
- Ustawa z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 59 ze zm.),
- Wytyczne dla funkcjonowania hoteli oraz punktów noclegowych w trakcie epidemii COVID – 19 w Polsce. Ministerstwo Rozwoju w konsultacji z GIS z 28.04.2020r.
II. OBOWIĄZKI DYREKTORA OBIEKTU:
- Ustala i dostosowuje procedury obowiązujące w obiekcie do wymogów zwiększonego reżimu sanitarnego w warunkach pandemii koronawirusa i choroby COVID-19.
- Zapewnia pracownikom środki ochrony osobistej, w tym rękawiczki, maseczki ochronne, ewentualnie przyłbice, płyny dezynfekujące oraz jednorazowe fartuchy z długim rękawem. Płyn do dezynfekcji rąk, rękawiczki zapewnia również przy wejściu do budynku oraz na recepcji i w pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych. Umieszcza w widocznym miejscu instrukcje z zasadami prawidłowego mycia rąk, zakładania i ściągania rękawiczek i maski.
- Organizuje pracę pracowników obsługi i administracji na okres wzmożonego reżimu sanitarnego w warunkach pandemii koronawirusa i choroby COVID-19.
- Przekazuje gościom informacje o czynnikach ryzyka COVID-19, informuje o procedurach oraz o odpowiedzialności za podjętą decyzję związaną z pobytem w obiekcie.
- Zapewnia pomieszczenie służące do izolacji gościa wyposażone w zestaw ochronny: przyłbica, fartuch ochronny, półmaski, rękawiczki. Jeśli osoba będzie wykazywała objawy typowe dla koronawirusa (gorączkę, kaszel, trudności w oddychaniu) należy postępować zgodnie z procedurami na wypadek stwierdzenia podejrzenia zakażenia.
- Zapewnia codzienną dezynfekcję miejsc styku gościa z urządzeniami do rehabilitacji, łóżka, blaty, piloty itp.
- Jest odpowiedzialny za usunięcie przedmiotów i sprzętu, których nie można skutecznie uprać lub dezynfekować.
- Dyrektor wyznacza pracownika, który dokonuje pomiaru temperatury gościa wpisując pomiar do rejestru,
- Dyrektor ogranicza liczbę gości którzy jednocześnie mogą znajdować się w obiekcie stosując iloraz: liczba pokoi razy 2 osoby oraz wywiesza w widocznym miejscu ( przed wejściem i w recepcji) informację o maksymalnej liczbie gości,
- Zapewnia możliwość zakupu maseczek ochronnych w recepcji,
- Sprzątanie pokoju podczas pobytu gościa powinno odbywać się jedynie na życzenie gościa.
- Goście powinni zachować dystans społeczny między sobą, w każdej przestrzeni, wynoszący co najmniej 2 metry.
III. OBOWIĄZKI PRACOWNIKÓW:
- Obowiązki pracowników obsługi i administracji:
• Pracownik pracuje w rękawiczkach i dba o higienę rąk – często myje mydłem lub środkiem dezynfekującym, nie dotyka okolicy twarzy, ust, nosa i oczu.
• Wykonując prace porządkowe pracownik wietrzy pomieszczenie, w którym pracuje.
• Zachowuje szczególną ostrożność korzystając z magazynu i innych pomieszczeń służących do wykonywania swoich obowiązków.
• Powierzchnie dotykowe w tym urządzenia do rehabilitacji, biurka, lady i stoły, klamki, włączniki światła, poręcze, blaty do spożywania posiłków i inne przedmioty (np. telefony, klawiatury) regularnie dezynfekuje środkiem dezynfekującym lub wodą z detergentem.
• Wszystkie obszary często używane, takie jak toalety, ciągi komunikacyjne regularnie i starannie sprząta z użyciem wody z detergentem.
• W przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem lub choroby COVID-19 (duszności, kaszel, gorączka) pracownik pozostaje w domu i zawiadamia o tym fakcie dyrektora.
• Personel pomocniczy nie może kontaktować się z gościem oraz personelem zajmującym się bezpośrednio z gościem. - Obowiązki pracowników obsługi:
• Przestrzega warunków wymaganych przepisami prawa, dotyczącymi funkcjonowania zbiorowego, zachowuje bezpiecznego dystansu min. 2m .
• Utrzymuje wysoką higienę mycia i dezynfekcji stanowisk pracy.
• Po zakończonej pracy gruntownie dezynfekuje powierzchnie, sprzęty i pomieszczenia zaplecza.
• Dba o higieniczny odbiór towaru od dostawców. Zwraca uwagę na ubiór dostawcy: fartuch biały, maseczka, rękawiczki oraz na czystość samochodu, którym dostarczany jest towar. Dostawca nie wchodzi na teren budynku, towar zostawia za drzwiami.
• Dba o higienę rąk – często myje mydłem lub środkiem dezynfekującym, nie dotyka okolicy twarzy, ust, nosa i oczu.
• W przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem lub choroby COVID-19 (duszności, kaszel, gorączka) pracownik pozostaje w domu i zawiadamia o tym fakcie dyrektora.
• Pracuje wg ustalonego przez dyrektora harmonogramu.
• Wyjaśnia gościom zasady obowiązujące w Domu Turysty „TRAMP” ze zwróceniem szczególnej uwagi na przestrzeganie zasad higieny w związku z zagrożeniem zakażenia koronawirusem.
• Pracownicy powinni zachować dystans społeczny między sobą, w każdej przestrzeni placówki, wynoszący co najmniej 2 metry.
IV. OBOWIĄZKI GOŚCI:
- Goście są zobowiązani do zapoznania się z Procedurami bezpieczeństwa w okresie pandemii covid-19 na terenie Domu Turysty „TRAMP”
- Dostarczają uzupełnioną Deklarację oraz Oświadczenie stanowiące załącznik nr 1 oraz załącznik nr 2 (do pobrania ze strony www) – co jest warunkiem zakwaterowania gościa. Scan oświadczenia i deklaracji przesyła mailem na adres tramp@mosirbukowno.pl lub dostarcza w dniu zakwaterowania pozostawiając dokumenty w rejestracji.
- W czasie pobytu w obiekcie oraz na jego terenie mają obowiązek noszenia maseczki po wcześniejszej dezynfekcji rąk.
- Przestrzegają wytycznych dotyczących nie przynoszenia niepotrzebnych przedmiotów.
- Są zobowiązani do podania aktualnego numeru telefonu i odbierania telefonów od pracowników recepcji.
- Jeżeli gość wykazuje oznaki osoby chorej i pomiar temperatury będzie podwyższony gość nie zostanie w tym dniu zakwaterowany.
V. WYPADEK STWIERDZENIA PODEJRZENIA ZAKAŻENIEM KORONAWIRUSEM LUB CHOROBY COVID-19
- Gość u którego stwierdzono podejrzenie zakażenia koronawirusem lub choroby COVID-19 (duszności, kaszel, gorączkę) bezzwłocznie i wyłącznie przez pracownika wyposażonego w przyłbicę, fartuch ochronny, półmaskę i rękawiczki zostaje odizolowany do IZOLATORIUM – wyznaczonego pomieszczenia.
- Pracownik pozostaje z chorym utrzymując min. 2 m odległości.
- Pracownik zawiadamia dyrektora o zaistniałej sytuacji.
- Dyrektor lub pracownik wskazany przez dyrektora bezzwłocznie zawiadamia stację sanitarno – epidemiologiczną, w razie złego stanu pacjenta dzwoni na 999.
- Pracownik, u którego stwierdzono podejrzenie zakażenia koronawirusem lub choroby COVIDi-19 (duszności, kaszel, gorączkę):
• Zgłasza fakt dyrektorowi i bezzwłocznie udaje się do wyznaczonego pomieszczenia – izolatorium.
• Dyrektor kieruje do pomocy osobę, która przystępując do działań zabezpiecza się w przyłbicę, fartuch ochronny, półmaskę i rękawiczki.
• Dyrektor bezzwłocznie zawiadamia odpowiednie służy, które podejmują dalsze kroki bezpieczeństwa.
Załączniki do pobrania: